لینک بیلدینگ

  • ۰
  • ۰

چرا که الگوریتم های گوگل هر روزه در حال تغییر اند، تلاش برای بهبود رتبه سایت در گوگل دیگر مانند به راحتی قبل نیست، الان مدیران سایت و فعالان این حوزه باید خود را بروز کنند تا دچار پنالتی سایت توسط الگوریتم های گوگل نشوند.

گوگل پنالتی چیست؟

خلاصه ترین تعریفی که میتوانیم از پنالتی گوگل داشته باشیم بدین صورت است:

به هر گونه تاثیر منفی که باعث کاهش جایگاه کلمات کلیدی سایت در نتایج جستجو بر اساس تاثیرات و یا آپدیت الگوریتم گوگل، اقدام مستقیم کارشناسان گوگل و یا به کار گیری از روش های کلاه سیاه بر روی سایت اعمال می شود پنالتی گوگل گفته می شود.

نمودارد روند خروج سایت از پنالتی
تصویر پنالتی به صورت Manual و ریکاوری پس از خروج

جریمه یا پنالتی توسط گوگل به این معنی است که الگوریتم های پیچیده گوگل تشخیص دهند انجام پروسه بهینه سازی بصورت غیر اصولی و کلاه سیاه انجام می شود. در اینصورت سایت مورد جریمه گوگل قرار گرفته و در صفحات نتایج موتور جستجوگر افت می کند. حتی در برخی مواقع ممکن است کلمه یا کلمات کلیدی از نتایج جستجو حذف شوند.

جریمه سایت توسط گوگل با کمک الگوریتم های پاندا، پنگوئن و بسیاری دیگر انجام می گیرد. الگوریتم پنگوئن مسئول شناسایی تخلفات سایت است

دلایل پنالتی سایت توسط گوگل

گوگل از سالها پیش در مورد تاثیر بد لینک های پولی و اسپم (که معمولا به صورت سایت واید در بخش از هایی از سایت لینک دهنده قرار میگیرند که در همه ی صفحات با یک متن لینک تکرار می شوند) در نتایج جستجو به کاربران هشدار میداد.

در نهایت الگوریتم پنگوئن ۴ این وعده ها را بصورت کاملتری عملی کرده و همانطور که در جریان هستید بسیاری از سایت ها توسط گوگل پنالتی شدند. در این مقاله نحوه رفع جریمه گوگل را آموزش می دهیم و موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

جریمه سایت توسط گوگل

در این ادامه این آموزش بصورت کامل در مورد رفع جریمه سایت توسط گوگل بحث خواهیم کرد. مجموعه اقداماتی که در جهت قانع کردن گوگل (طبق چهارچوب کلاه سفید) برای اینکه تمام یا بخش عظیمی از فعالیت ها به همراه روند رشد سایت بصورت طبیعی انجام می شود همگی برای رفع جریمه گوگل توصیه می شود.

علاوه بر موارد فوق گاها نیاز است تا یکسری اقدامات دیگر نیز برای رفع جریمه گوگل انجام شود. در ادامه موارد مهم و اساسی در رابطه با رفع جریمه سایت از پنالتی گوگل مطرح خواهد شد. توصیه میکنیم با توجه به اهمیت بالای این آموزش دقت و توجه بیشتری جهت مطالعه این مطلب بکار بگیرید.

توجه داشته باشید جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل جزو مهمترین چالشهای کسب و کارهای آنلاین است!

چگونگی تشخیص و رفع پنالتی گوگل

اگر یک یا چند مورد از موارد زیر را برای کسب جایگاه بهتر در گوگل انجام داده اید اما سایتتان به عکس آن دچار شده است احتمالا دلیل پنالتی سایت شما همین است و برای رهایی از پنالتی باید با ابتدا اقدام انجام شده را شناسایی و سپس معضل را برطرف کنید. در قسمت بعد علت پنالتی و حذف سایت در گوگل را در قالب دلایل ثابت شده و مشخص معرفی میکنیم:

دلیل پنالتی سایت چیست؟

خرید لینک: مانند شمشیر زنی با شمشیری دولبه است، هم میتواند باعث افزایش رتبه گوگل به صورت سریع شود و هم به صورت عکس عمل کند که در این مواقع معمولا منجرب به کاهش رتبه، حذف شدن از نتایج جستجو و در آخر پنالتی می شود.

رایج ترین لینک های خریدنی به بک لینک های سایت واید معروف هستند که در هدر , فوتر, سایدبار یا بخشی از سایت لینک دهنده قرار میگیرند، این لینک ها در تمامی صفحات سایت با یک انکر تکست تکرار شوند، این عامل باعث می شوند تا سایت شما به اندازه تعداد صفحات ایندکس شده وب سایت لینک دهنده با یک متن لینک دریافت کند که خلاف قوانین ست.

دیگر نکته قابل تامل در این دسته از لینک ها خنثی بودن اثر آن هاست، ما شواهدی را در اختیار داریم که ثابت می کند بسیاری از لینک هایی که به صورت سایت واید از وب سایت هایی که از طریق خرید و فروش بک لینک کسب درآمد می کنند توسط موتور های جستجوگر در نظر گرفته نمی شوند و در رتبه بندی نه تاثیر مثبت می گذارند و نه منفی! یعنی اصلا در پروسه رتبه بندی لحاظ نمی شوند.

به طور مثال مروگر کروم یک افزونه به نام ادبلاک دارد (این افزونه توسط توسعه دهندگان شرکت گوگل طراحی و عرضه شده است) که با فعال کردن آن بخش مربوط به خرید و فروش لینک در سایت از نگاه کاربر حذف می شود. به تصاویر زیر دقت کنید:

فوتر سایت آوازاک بدون روشن بودن افزونه
فوتر سایت آوازاک پس از روشن شدن افزونه

البته مثال بالا تنها یک فرضیه است! توصیه می کنیم تا اگر در حال ساخت بک لینک هستید و یا قصد انجام این کار را دارید حتما اصول لینک بیلدینگ حرفه ای را مطالعه کنید.

۱- لینک های خروجی بیش از حد

اگر صفحه ای دارای لینک های خروجی بیش از حد معمول به سایتی دیگر را داشته باشد با افت رتبه مواجه می شود و اگر متن لینک شده حاوی کلمه کلیدی باشد کاهش رتبه بیشتر خواهد بود. بهتر است تا لینک های غیر مرتبط با صفحه مانند لینک های خروجی بخش نظرات، منابع یا … را به صورت نوفالو (غیر دنبال شونده) درج کنید.

۲- محتوا کپی

الگوریتم پاندا مسئول جریمه کردن سایت هایی است که روند تولید محتوا سایت آن ها به صورت کپی است یا میزان نسبیت محتوای کپی شده داخل سایت از محتوا یونیک بیشتر است. پاندا مسئول جریمه کردن سایت هایی است که محتوا آن ها به صورت کپی است یا میزان نسبیت محتوای کپی شده داخل سایت از محتوا یونیک بیشتر است.

۳- استفاده بیش از حد از تگ H1

استفاده کردن بیش از یک بار از تگ H1 می تواند باعث بروز کاهش درک محتوای صفحه و به نوعی گیچ شدن گوگل شود.

۴- وجود لینک به صفحات ۴۰۴ + قابل ایندکس بودن این صفحات

بهتر است تا صفحات ۴۰۴ سایت را به صورت نوایندکس قرار دهید چرا که اگر لینک داخلی به صفحه ای حذف شده داشته باشید در صورت نو ایندکس بودن صفحه ۴۰۴ احتمال ایندکس شدن آن صفحه وجود دارد که این عامل خود باعث پدید آمدن محتوا بی ارزش و تکراری می شود.

همچنین در نظر داشته باشید که هیچ لینکی چه خارجی و چه داخلی در سایت نباید به صفحه حذف شده ۴۰۴ داده شود.

۵- تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا

دوران استفاده مکرر از کلمه کلیدی در متن برای کسب رتبه بهتر دیگر گذشته است! در امسال که ۲۰۱۹ باشد هر چه بیشتر کلمه کلیدی را در متن تکرار کنید رتبه صفحه در آن کلمه بیشتر کاهش می یابد.

به جای این کار بهتر است تا از کلمات کلیدی مرتبط به کلمه اصلی استفاده کنید. این کلمات را می توانید از طریق بخش جستجو های مرتبط یا با استفاده از ابزارهایی نظیر: گوگل کیورد پلنر استخراج کنید.

مت کاتس در این ویدیو یوتوب مبحث تکرار کلمه کلیدی در صفحه را بیشتر باز می کند.

وجود بیش از حد لینک های شکسته در سایت

وجود یک یا دو لینک شکسته غیر کارآمد در سایت می تواند طبیعی باشد اما اگر تعداد این لینک ها زیاد شود تبدیل به یک معضل برای کابران سایت می شود و این به دور از سیاست های گوگل است.

۶- استفاده مکرر از کلمه کلیدی در محتوا متن لینک شده

چه در لینک سازی داخلی و چه در لینک های خارجی سایت (اکسترنال لینک) به هیچ عنوان سعی در تکرار کلمه لینک شده نکنید.

۷- لینک بیلدینگ غیر اصولی در وبلاگ ها

ساخت بک لینک در وبلاگ هایی نظیر بلاگفا می تواند به بهبود و افزایش رتبه کلمات کلیدی در نتایج گوگل کمک بسزایی بکند اما اگر این کار غیر اصولی و با دیدگاه طمع آمیز انجام شود باعث بروز پنالتی و حذف شدن وب سایت از نتایج جستجو می شود.

۸- اصرار بر کسب رتبه بر روی کلمه/کلمات کلیدی مشخص

هنگامی مدیر سایت نگاهی طمع آمیز شکل داشته باشد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم شروع بر انجام کارهایی که می کند که منجرب به کسب رتبه بر روی آن عبارت/عبارات کلیدی خاص شود و اگر این کار طبق اصول خود انجام نشود باعث جریمه شدن سایت توسط گوگل می شود.

توصیه می کنیم تا اگر قصد بهینه سازی سایت را توسط خودتان دارید حتما از یک مشاور را استخدام کنید تا متحمل ضرر زمانی نشوید! با با هزینه ای نسبتا اندک از میزان ریسک کار خود بکاهید.

۹- ریدایرکت های بیش از حد غیر اصولی

استفاده کردن از ریدایرکت ۳۰۱ در بعضی شرایط باعث بهبود رتبه صفحه میزبان ریدایرکت می شود اما اگر این ۳ نکته رعایت نشود قطعا به وضعیت به سایت آسیبی جدی می رسد، نکات به شرح زیر هستند:

  • پس از ریدایرکت صفحه یک به صفحه ۲ حتما باید تمامی لینک هایی که از داخل به ۱ داده شده اند ویرایش شده و به صفحه ۲ داده شوند چرا که وجود هر گونه لینک ریدایرکت شده در داخل سایت باعث کاهش سرعت لود سایت و همچنین بودجه خزنده گوگل می شود، این دو عامل نیز تاثیر مستقیم منفی بر روی رتبه دارند.
  • بیش ۷۰ تا ۸۰ درصد اتوریتی صفحه ریدایرکت شده به صفحه میزبان ریدایرکت منتقل می شود اما دیگر قدرتی از صفحه ۱ به دیگر صفحه سایت داده نمی شود. به نوعی تمامی قدرت صفحه فقط به صفحه میزبان ریدایرکت منتقل می شود و بس.
  • برای ریدایرکت بهتر است تا فقط از نوع ۳۰۱ استفاده کنید و این نکته را هم حتما در نظر بگیرید که ریدایرکت کمتر مساوی است با سایتی بهینه تر، واقعا در استفاده از ریدایرکت ها تا حد ممکن وسواس به خرج دهید.
  • ۹۹/۰۵/۰۷
  • ابوالفضل دانش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی