لینک بیلدینگ

  • ۰
  • ۰

در لینک بیلدینگ ویژگی به نام nofollowوجود دارد که می توان گاهی آن را برای لینک ها اعمال کرد.

هنگامی که شما لینک nofollow دریافت می کنید، به عنوان یک کاربر متوجه تغییر خاصی نخواهید شد، اما اگر به کد لینک دقت کنید، تغییر کوچکی در آن می بینید.به کدrel="nofollow" در زیر دقت کنید.

این کد به گوگل می گوید که این لینک را در رتبه بندی خود لحاظ نکند. در حقیقت به گوگل می گوید به این لینک اعتماد نکن و آن را در نظر نگیر.

بنابراین لینک های nofollowتاثیری در رتبه بندی گوگل ندارند. دلیل استفاده یک سایت از کد nofollow مربوط به موقعیتی می شود که در آن، مدیر وب سایت به علت تعدد لینک ها در صفحه، کنترل و مدیریت آنها را از دست می دهد.

در حقیقت وقتی نمی داند که آن لینک ها قابل اطمینان هستند یا نه به گوگل هم این اطمینان را نمی دهند.

این کار خیلی بیشتر از آنچه شما تصور کنید متداول است. نمونه هایی از مکانهایی که وب سایت لینک ها را nofollow می کند را در زیر مشاهده می کنید:

  • قسمت دیدگاه های وبلاگ
  • مطالب و پُست های فروم ها
  • قسمت نظرات کاربرانِ مهمان
  • صفحات قابل ویرایش ویکی پدیا
  • امضا موجود در مطالب کاربران مهمان

کاربران می توانند به طور رایگان در همه این مکان ها لینک قرار دهند و مدیریت همه این لینک ها کار انجام شدنی نیست. بنابراین برای اینکه اسپمر ها نتوانند از این موقعیت سوء استفاده کنند، مدیران وب سایت ها ترجیح می دهند ویژگی nofollow را به لینک های ارسالی کاربران اعمال کنند.

مورد دیگر استفاده از nofollow برای تبلیغات است. اگر شما یک بنر وب سایت که به عنوان تبلیغ به شما لینک کند راخریداری کنید طبق درخواست گوگل می بایست از صفتnofollow استفاده کنید تا گوگل بداند که در رتبه بندی نباید امتیازی به این نوع از لینک ها بدهد.گوگل قانون استفاده از صفتnofollow را به قسمت مطالب مطبوعاتی، دایرکتوری مقاله و تبلیغات نیز گسترش داده است.

درست است که لینک های nofollow به رتبه بندی سایت شما کمک نمی کنند اما این به معنای بی ارزش بودن آن ها نیست. به هرحال کاربران عادی هیچگاه متوجه nofollowبودن لینک ها نمی شوند و برای بازدید سایت روی لینک کلیک می کنند و این نکته دلیل خرید تبلیغات آنلاین است.

  • ۹۹/۰۵/۲۸
  • ابوالفضل دانش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی