لینک بیلدینگ

  • ۰
  • ۰

دو دلیل برای استفاده از لینک ها برای موتورهای جستجو وجود دارد:

1. برای یافتن صفحات وب جدید

2. برای تصمیم گیری درباره رتبه بندی سایت

وقتی موتورهای جستجوگر وب سایت ها را دنبال می کنند می توانند محتوای آن صفحات را استخراج کنند و به ایندکس خود اضافه کنند. در اینصورت می توانند تصمیم بگیرند که آیا صفحه کیفیت مناسب برای رتبه بندی در کلمات کلیدی مرتبط را دارد یا نه؟

البته گوگل تنها به محتویات متن امتیاز نمی دهد بلکه به تعداد لینک هایی که سایت های دیگر به صفحه شما داده اند و اعتبار آن سایت ها هم توجه می کند. به بیان ساده این طور می توان گفت که هرچقدر تعداد لینک های سایت های معتبر به سایت شما بیشتر شود رتبه شما در موتور جستجو بیشتر می شود.

لینک ها به عنوان یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت، به گوگل اجازه دادند بازار موتورهای جستجوگر را در دهۀ 90 احاطه کند. لَری پِیج، یکی از موسسین شرکت گوگل، Page Rank را اختراع کرد که به گوگل اجازه می داد کیفیت یک وب سایت بر اساس تعداد وب سایت هایی که به آن لینک می دهند، اندازه گیری کند.

ابزار اندازه گیریpage ranking بعد ها بخشی از همه ی الگوریتم های امتیاز دهی سایت ها شد. چرا که راه بسیار خوبی برای ارزشیابی کیفیت یک سایت بود.

این راه بسیار موثر بود چراکه می توان تعداد لینک هایی که به یک سایت می شود را به عنوان یک رای گیری درباره مناسب بودن محتوای سایت در نظر گرفت.

به طور مثال اگر صفحه ای کیفیت لازم را نداشت، هیچ لینکی دریافت نمی کرد. بنابراین اگر کسی به سایتی لینک می دهد در واقع آن سایت را به عنوان یک منبع مفید و خوب معرفی کرده است. در غیراینصورت به آن لینک نمی داد. همانطور که شما یک رستوران بد را به دوستان خود معرفی نمی کنید.

با این حال، طولی نکشید که متخصصان سئو روش هایی را برای دور زدن قوانین گوگل و دست کاری Page Rank و نتایج جستجوی کلمات کلیدی یافتند. اما گوگل شروع به آپدیت های منظم و فیلترگذاری های متعدد برای سایت هایی که شایسته رتبه نبودند پیدا کرد.

این دور زدن ها گوگل را وادار کرد که برخی از روش های لینک بیلدینگ خود را که قبلاً معرفی کرده بود، بی اعتبار کند. برای مثال ثبت وب سایت در یک وب دایرکتوری با هدف افزایش رتبه گوگل به این ترتیب که وب دایرکتوری محلی برای داشتن لینک به وب سایت های دیگر در نظر گرفته می شد.

بنابراین گوگل شروع به جریمه اینگونه از سایت ها که از این روش های بیهوده استفاده می کنند، کرد. الگوریتم پنگوئن یکی از همین روش ها برای شناخت انواع لینک بیلدینگ و جریمه کردن سایت هاست.

  • ۹۹/۰۵/۲۸
  • ابوالفضل دانش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی